Kund i butik

Effektivt och anpassningsbart kassasystem för din verksamhet

Med vårt kraftfulla kassasystem får du full kontroll över din butik eller kedja. Hantera försäljning, lager och kundrelationer smidigt, allt i en komplett och anpassningsbar butikskassa som du kan växa med.

En kund som precis ska betala med kort

Komplett kassasystem för olika branscher

En ikon som föreställer en klädbutik
En ikon som föreställer ett bageri
En ikon som föreställer en kundkorg
En ikon som föreställer en kundvagn
En ikon som föreställer en salong
En ikon som föreställer ett cafe

Retail Management Hero är ett flexibelt kassasystem som passar allt från livsmedelsbutiker och klädbutiker till elektronik och second hand. Systemet är heltäckande och kan anpassas efter din bransch, oavsett om du behöver central styrning för många butiker eller en smidig allt-i ett-lösning för en enskild butik.

Godkänt kassasystem - en självklarhet för oss!

Att ha ett godkänt kassasystem är viktigt för att följa aktuella regelverk och säkra verksamhetens trovärdighet. Vi på Express Retail levererar enbart ett kassasystem som är godkänt och certifierat och uppfyller Skatteverkets krav för trygg och säker butiksdrift.

Integrationer för smidig drift

Express Retail erbjuder flera integrationer som gör din vardag enklare. Vårt kassasystem kan kopplas till olika bokföringsprogram, betalsystem och e-handelsplattformar.

Integration av bokföring

Bokför din dagsförsäljning genom integrationer med populära system som Fortnox och Jeeves. Det sparar tid och minimerar risken för manuella fel.

Betalningslösningar

Använd senaste kortterminaler och digitala betalningar som Swish och Klarna för en modern kundupplevelse. Med flera olika betalningsalternativ kan du erbjuda lösningar som passar dina kunder.

E-handelsplattformar

Synka försäljning, ordrar och lagerstatus mellan e-handelsplattformar och Retail Management Hero.

Lojalitetsprogram

Integrera Diller lojalitetsprogram direkt i kassasystemet för att skapa och hantera kundkampanjer och olika belöningar för kunder. Det stärker era kundrelationer och ökar återkommande försäljning.

Läs mer om Diller här.

Diller logotyp
En pil som pekar vänster

Business Intelligence (BI)

Använd BI-lösningar för att analysera försäljningsdata och optimera din verksamhet. Genom denna integration kan du få värdefulla insikter som hjälper dig att fatta informerade beslut kring din verksamhet.

Läs mer om vår integration med Zoined här.

En pil som pekar höger
Zoined logotyp

Tidrapportering

Effektivisera hanteringen av er personal med integrationslösningar för tidrapportering, genom exempelvis Quinyx. Håll koll på arbetstider och schemaläggning för att maximera produktiviteten.

Presentkort

Hantera presentkort direkt i kassasystemet för att skapa en smidig upplevelse för kunder, och uppmuntra till återkommande köp.

Läs mer om våra integrationer med Retain24 och Diggecard här.

En pil som pekar höger
Diggecard logotyp

Hårdvara

Anpassa ditt kassasystem med certifierade betalterminaler från Nets, Verifone och Worldline, streckkodsläsare från Honeywell och handdatorer från Zebra, samt kvittoskrivare från Star eller Epson. Rätt utrustning ger snabba betalningar, effektivare lagerhantering och smidig kvittohantering, allt för en förbättrad kundupplevelse och effektivare butik. Läs mer om våra integrationer.

Support 365 dagar om året för våra kassasystem

Express Retail erbjuder en omfattande supporttjänst för vårt kassasystem som är redo att hjälpa till vid eventuella frågor. Du når oss på telefon mellan kl. 09.00 och 20.00 på vardagar och 10.00 – 18.00 på helger samt alla röda dagar.

Smarta funktioner i vårt kompletta kassasystem

Vårt kassasystem erbjuder flera smarta funktioner som förenklar den dagliga driften och förbättrar kundupplevelsen:

E-postkvitton

Skicka kvitton digitalt direkt till kundens e post för en miljövänlig och modern lösning som förenklar både för kunder och er egen administration.

Lagerhantering

Få en automatisk uppdatering av lagersaldot i realtid med notifieringar om när produkter är nära att ta slut. Detta håller koll på era lagernivåer och säkerställer att populära produkter alltid finns tillgängliga.

Försäljningsanalys

Få insikter i försäljningstrender och kundbeteenden. Med detaljerad statistik kan du enkelt identifiera populära produkter och planera kampanjer för att driva försäljning. I systemet finns 60 olika rapportfunktioner – gillar du statistik så finns det mesta. Vi kan också bygga kundunika rapporter för dina behov.

Kampanjer

Skapa och hantera kampanjer för att erbjuda rabatter och specialerbjudanden, ett perfekt sätt att attrahera nya kunder och öka försäljningen. I systemet finns inbyggd kampanjhantering som gör det enkelt att arbeta med olika erbjudanden och rabattsatser.

Produktkategorisering

Hantera och organisera produkter i kategorier för snabb åtkomst och smidig kassahantering. Detta förbättrar både effektiviteten och kundupplevelsen.

Offline-handel

Kassasystemet fungerar även utan internetuppkoppling, vilket gör att försäljningen aldrig störs vid tillfälliga nätverksproblem. All data synkas automatiskt när uppkopplingen är tillbaka.

Mobila betalningar

Systemet stödjer mobila betalningar som Swish och Apple Pay, vilket ger kunden fler betalningsalternativ.

Support för flera användare

Lätt att hantera flera användare med individuella inloggningar, vilket ger tydlig översikt över medarbetarnas försäljning och arbetsflöde.

Kampanjhantering

Med Retail Management Hero (RMH) blir kampanjhantering både enkel och effektiv från uppsättning till genomförande

En person står i kassan

Vad utmärker Express Retail?

Express Retail erbjuder skalbara och flexibla prislösningar. Vi jobbar med livsmedelsbutiker i olika storlekar, och kan hitta en lösning oavsett om det gäller mindre enskilda butiker eller stora livsmedelskedjor. Med funktionalitet för att möta de specifika behov som finns inom livsmedelsbranschen är vårt system både kostnadseffektivt och driftsäkert.

Kraftfulla integrationer

Med över 15 integrationer till populära plattformar och tjänster erbjuder Express Retail en flexibel lösning som anpassar sig efter ditt företags behov. Oavsett om du behöver integrera betalningslösningar, affärssystem eller lojalitetssystem kan vi hjälpa dig att optimera din butik. Läs mer om våra kraftfulla integrationer.

Anpassad för tillväxt

Sedan vårt startskott 2018 har vi fokuserat på att leverera ett kassasystem som inte bara är användarvänligt, utan också anpassat för tillväxt. Oavsett om du är ett nystartat företag eller en etablerad handlare, gör vårt kassasystem det enkelt att växa och utvecklas i din egen takt. Läs mer om några case med våra kunder i våra storys.

Effektiv leverans och utveckling

Vi vet att effektiva lösningar med precision är avgörande. Därför prioriterar vi en effektiv leveransprocess och kontinuerlig utveckling av våra tjänster. Läs mer om hur vår leverans och utveckling går till.

Dedikerad support

Vårt supportteam finns tillgängligt för att hjälpa dig med allt från tekniska frågor till strategiska råd, så att du kan fokusera på att växa din verksamhet. Vi kan även erbjuda support och installationstjänster på plats över hela Norden i samarbete med vår partner Onitio.

En pil som pekar höger
Zoined logotyp

FAQ - Kassasystem för olika branscher

Vad kostar ett kassasystem?

Kostnaden för ett kassasystem kan variera kraftigt och varierar beroende på funktioner, behov av integrationer och företagets storlek. Ett grundläggande system för en mindre butik kan börja runt några hundralappar i månaden, medan större företag med avancerade funktioner kan behöva investera mer för att få tillgång till integrationsmöjligheter, rapportverktyg och kundstöd.

Generellt kan månadskostnaden för enkla system ligga mellan 500 och 1 500 kronor, medan mer avancerade kassasystem för större verksamheter kan ha priser som börjar från 2 000 kronor per månad och uppåt. Utöver detta kan det tillkomma installations- och integrationskostnader beroende på företagets specifika behov. Ta kontakt och få en gratis offert utifrån er verksamhet.

Hur funkar ett kassasystem?

Ett kassasystem är ett digitalt verktyg som hanterar försäljning, betalningar och lagerhantering i butik eller online. Systemet består ofta av en kombination av mjukvara och hårdvara – exempelvis en kassaterminal och en kortläsare – som tillsammans gör det möjligt att registrera försäljningar, ta emot betalningar och följa lagersaldo i realtid. Dessutom erbjuder moderna kassasystem integrationer till bokföringsprogram, e-handelsplattformar och lojalitetsprogram för att effektivisera hela försäljningsprocessen.

Utvalda kundcase

Bagheera

Bagheera - en svensk klassiker. Sedan 1981.

Martin & Servera

"Vågintegrationen är helt avgörande för oss"

Porträttbild av medarbetare på Diller

Så bygger du kundlojalitet & driver återkommande försäljning

Hur fungerar vår butikskassa i praktiken?

Boka en demo med oss för en detaljerad genomgång av vårt POS och backoffice-system. Under demonstrationen visar vi hur du hanterar rabatter, kampanjer och anpassar butikskassan efter dina behov. Du får möjlighet att ställa frågor och se systemet i praktiken. Fyll i dina uppgifter nedan, så kontaktar vi dig för att boka en tid.

Namn

E-post

Telefonnummer

Företag

Meddelande

Integritetspolicy